Forum użytkowników samochodów marki Lexus ES,GS,IS,LS,LX,RX,SC,LFA
Maxkow twoje pytania tym razem do SC bo to z kolei mnie zastanawia.
1 więc ile on pali??
2 Moze cos napisac??trasa -miasto -srednio ??!!
3 na co zwracac uwage przy zakupie tego modelu?? Jakie ma bolaczki??
4 Jak spisuje sie skrzynia AT?? czy mocno zwalnia auto?? I czy duzo wiecej spala PB??
5 Czy ktos ma przerobionego SC na LPG?? jesli tak jak sie sprawuje i jaka instalacja??
6 Czy skrzynia manulana ma krotkie przełozenia ??
7 Czy zawieszenie jest miekkie (komfortowe) czy raczej twarde (sportowe)
Offline
Moderator
rici napisał:
Maxkow twoje pytania tym razem do SC bo to z kolei mnie zastanawia więc ile on pali??
1 Moze coś napisać?? trasa -miasto -średnio ??!!
2 na co zwracać uwagę przy zakupie tego modelu?? Jakie ma bolączki??
3 Jak spisuje się skrzynia AT??
4 Czy ktos ma przerobionego SC na LPG?? jeśli tak jak się sprawuje i jaka instalacja??
Odp
1
Jesli chodzi o spalanie to trudno powiedziec ponieważ autem jeżdżę weekendowo, po prostu leje za 100zl i nie patrze ile km robię , ale raz zmierzyłem na trasie tzn jak zakupilem lexa był on ok 300km od mojego miejsca zamieszkania, moje wyobrażenie było takie zatankować do pełna i pamiętać po drodze jakie były kolejne stacje benzynowe żeby dotankowywac , droga powrotna prędkość ok 120km/h i co?? Nie musiałem sie dodatkowo tankowac zajechałem na zbiorniku i wskazówka nieznacznie zeszła , bardzo miłe zaskoczenie spalnie 9,4l !!! Poprostu nie wierzyłem w końcu to 4,0 V8 , na mieście niestety już tak super nie jest tak mniej więcej ok 14-15l
2
Hmm na co zwracac uwage??!! Obwieszają się drzwi z racji swojej wagi zawiasy sa naprawdę konkretne , ale i tak nie daja rady.
Jak wszystkich autach napewno na to by auto było w miare bezwypadkowe , nie mowimy o obcierkach tylko o konkretnych dzwonach.
Nie chce tu chwalic lexa zeby nie zapeszac , ale ogolnie nic sie nie psuje , Lex ma troche kiepskie hamulce , co wazne szyba czolowa nie wystepuje w zamieniku wiec tylko ASO nie pasuje rowniez od wersji Angielskich.
3
Skrzynia biegow AT podobno nie do zajechanie wytrzymuje według niektorych moc do 600KM , jest troche mułowata i napewno mocno spowalnia auto , na niektorych forach pisza zeby do wymiany oleju w skrzyni stosowac tylko orginalny olej z ASO type 4 koszt 5l ok200zl , Sc napewno duzo lepiej by jedził gdyby był manual.
4
Co do LPG powiem szczerze ze nie bardzo wiem jaka instalacja bedzie pasowac i czy bedzie smigac na moje instalacja min sekwencja i powinno wszytko byc OK
5
Z swojej strony napisze ze o części nie ma co za bardzo sie bac np używany AT można juz kupic za ok 900-1000zl pasuje prawdopodobnie również od LS , Silnik 4,0 V8 byl ostanio na sprzedaż za 1200zl koleś to próbował sprzedać przez chyba 3 msc i chyba do dzisiaj nie sprzedał ceny sa tak smieszne bo ani motor ani AT sie nie psuja wiec nikt tego nie kupuje ceny klamotów filtry itp moze z 20-30zl droższe jak do innych aut , ale należy pytać o czesci od LS niektóre rzeczy nie opłaca sie kupować w PL na przykład w tamtym roku sprowadzilem z USA 8 świec platynowych kpl kabli palec kopułki itp za wszytko zapłaciłem wraz z przywiezieniem do pl 600zl , wiec nie jest tak zle . Z swojej strony moge powiedziec ze SC nie prowokuje do szybkiej jazdy ja mam tak : zapinam D i jade 80km/h wyłaczam radio i slucham V8 , prawie nikt nie chce sie scigac , a jak chce to ja nie chce przeciez Lexusowi nie przystoi sie scigac ma jezdzic dostojnie
Ostatnio edytowany przez maxkow (2010-02-26 23:20:21)
Offline
Świerzak
Witam
Moim SC400 przejechałem ponad 100 000 km.
Zużycie paliwa wygląda nastepująco: Miasto (Wrocław) 14-15 l przy delikatnej jeździe (przy dynamicznej istotnie więcej)
Jazda autostrada z prędkością 200 km/h ok. 13l
Normalna jazda z prędkością 100-120 km/h i wyprzedzaniem 10,5-11,0 l
Jazda z prędkością 100km/h bez przyspieszania i bardzo delikatna : zużycie ok. 9,5l
Wymiana świec platynowych co 100 000 km (w serwisie Toyoty kosztowały ok. 400 zł z wymianą)
Klocki hamulcowe i tarcze kupowałem w ASO Toyoty gdzie były nieznacznie droższe niż zamienniki (niektóre elementy psują od Toyoty Camry i nie są drogie).
Niestety od czasu kiedy we Wrocławiu powstał salon Lexusa , to salony Toyoty prawdopodobnie otrzymały zakaz sprzedawania do Lexusa cześci od innych modeli Toyoty więc trudno wyciągnąć jakąś informację.
Maksymalna prędkość jaką zanotowałem to 250 km/h
Prawdą jest ,ze nie ma zamienników szyby przedniej o czym właśnie się przekonałem kilka dni temu kiedy spadający z dachu lód zniszczył mi szybę. W ASO Lexusa szyba, uszczelki,klipsy,klej i robocizna kosztują 3000 zł. Czas oczekiwania na te cześci to 3 dni.
Miałem jakiś czas temu urwane przez nieostrożnego kierowce jadacego z naprzeciwka lusterko boczne. Zamówiłem w ASO i było za 4 dni w identycznym kolorze jak auto.
Samochód w kwietniu skończy 15 lat a ja używam go od lutego 2002. Nie był ani razu z powodu jakiejkolwiek awarii czy usterki w serwisie naprawczym. Myśle zatem, że osoby zastanawiające się nad zakupem używanego SC300/400 nie maja powodów do obaw o koszty eksploatacji (oczywiście oprócz paliwa).
Skrzynia automatyczna trochę spowalnia auto i przy gwałtownym wciśnieciu gazu następuje krótki moment "zawahania" zanim auto zacznie przyśpieszać.
Komfort jazdy jest wyśmienity, wyciszenie bardzo dobre, system audio firmy Nakamichi znakomity (w latach 90-tych wg rankingów amerykańskich Lexus SC400 miał najlepszy system audio seryjnie montowany w samochodach).
Auto prowadzi się łatwo ale w zimie należy szczególnie pamietać , że jest to tylny napęd a tył auta jest lekki i na szerokich oponach więc nacisk na jezdnię jest niewielki i trzeba umiejętnie operować gazem. Jazda w górzystym terenie pokrytym śniegiem (nawet niewielkim) bez opon zimowych jest praktycznie niewykonalna.
Trzeba też pamiętać ,że opony muszą posiadać dostatecznie głęboki bieżnik (nie można czekać aż ukażą się znaczniki wskazujące na koniecznośc wymiany opon gdyż juz znacznie wcześniej pojawia się zjawisko aquaplaningu i tył auta pływa na mokrej nawierzchni podczas przyśpieszania).
SC400 jest dużym autem ale z malutkim bagażnikiem (około 270 l) chociaz na to nie wygląda. Między bagażnikiem a tylnym siedzeniem znajduje się zbiornik paliwa (78l), który "zjada" przestrzeń bagażową.
Offline
Moderator
Ryszolo pokaz zdjecia swojego SC?? jakie masz szerokie oponki ?? Co do komfortu to niestety u mnie juz tak dobrze nie jest auto utwardzone obnizone i na felgach 18 i niskoprofilowych oponach , ale przyznaje ze przed przeróbkami było dosyc komfortowo.
Ryszolo czekamy za zdjeciami SC ??
Offline
Świerzak
Opony mam standardowe tzn 225/55. Koła tez standardowe tzn.16". Zawieszenie jest sprężyste a na zakrętach przechyla się nieznacznie.
Wg mnie zawieszenie jest właściwie dobrane do mocy i mozliwości auta przez Toyotę.
Zdjęcia postaram się wkrótce umieścić.
Offline
Świerzak
Witam
Foty bedą jak zima odpuści i auto się umyje. Moje auto jest czarne i ma fabrycznie zamontowany taki spojler o jakim maxkow i koledzy piszą w innym wątku.
Offline
Moderator
Ryszolo czekamy za fotkami.
Pozdrawiam
Offline
Świerzak
Załączam zdjęcia mojego SC400
http://img715.imageshack.us/slideshow/w … lexus1.jpg
Offline
Moderator
Ja bym szybek nie przyciemniał poniewa Ryszolo ma bardzo ładne jasne wnetrze i pieknie odbija od czarnego lakieru. Ryszolo moze bys wstawił fotki swojego SC do działu ''Moje auto'' bardzo ładne zdjecia.
Pozdrawiam
Offline